Müslüm Durulmaz
Yeni üye
- 17 Nis 2021
- 84
- 0
- 0
- 34
Türkiye’de e-ticaretin önde gelen isimlerinden biri olan n11.com, beş yılda 100 bini aşkın kayıtlı mağaza, 13 milyon üye, açıldığı günden bu yana satılan 81,2 milyondan fazla ürün ve 2,5 milyarı aşkın ziyaret sayısına ulaştı. n11 de satış yapan KOBİ’lerin sayısı binlere ulaşmış durumda ve her birinin en büyük arzusu işini büyütmek. Elbette e-ticaret’de işini büyütmek daha istikrarlı bir satış grafiğini yakalamaktır. Bunun içinde olmazsa olmak başarılı mağaza olmaktan geçiyor.
Siz de N11’de nasıl başarılı mağaza olunur diye merak ediyorsanız gelin, bu püf noktaları sıralayalım. N11’de başarılı mağaza olmak için temel ve basit püf noktalar var. Bunların tamamını uygularsanız 3 ayılık periyot içerisinde başarılı mağaza olabilirsiniz.
N11 de Başarılı Mağaza Nasıl Olunur?
N11.com’da satış yapıyor olsanız da, N11‘e müşterilerin büyük kısmı Google gibi arama motorlarında arama yaparak gelirler. Arama motorları ise sonuç çıkarırken müşteriler de ürün adı arattığından ürün adlarını tararlar. Müşteriye ürün adı içeren sonuçlar gösteren Google’ın, müşteriye sizin ürününüzü göstermesi sizin için dikkat etmeniz gerek bir konudur. Google’da müşterilerin karşısına çıkabilmek için de ürünlerinizi N11’de doğru başlıklar ve isimler belirlemelisiniz.
Eğer sattığınız ürününün garantisi varsa, garanti bilgisi de mutlaka başlığa eklemeniz gereken bir bilgi. Fakat n11’de başlığa yazabileceğiniz karakter sınırı 65’tir; bu nedenle her zaman garanti bilgisini eklemek başlığa sığmayabilir. Bu durumda garanti bilgisinden alt başlık ve ürün açıklamasında bahsetmeniz çok önemli.
Verecekleri cevapları bilmiyorum, ne yazayım, demeyin. Bir müşteri ne sorar, ne öğrenmek ister, en iyi siz biliyorsunuz. Yapmanız gereken tek şey, n11’deki mağazanıza giren insanlara üç beş satır bir şeyler söyleyip kafanızı çevirmemek. Daha samimi, daha esnaf üslubuyla yazılmış, ürünü her açıdan detaylı anlatan bir ürün açıklaması sizi farklı kılacak. Ürün açıklamalarında insanların en çok aradığı teknik özellikleri hemen en tepede yazmayı unutmayın. Ürünün, ölçüsü, ebadı, kilosu, markası, modeli, cinsi, kullanım amacı, kısaca ne işe yaradığı, en önemli özellikleri vb. bilgiler açıklamalarınızda mutlaka bulunması gereken teknik bilgilerdir. Ayrıca ürünlerinizin videosunu çekmeniz ve ürün açıklaması bölümüne ürünü tanıtan bir video yüklemeniz size büyük bir ayrıcalık katacaktır.
Satış istatistiklerine göre, detaylı fotoğraflı ürünler, fotoğrafsız, detaysız fotoğraf, çözünürlüğü düşük fotoğraflı ürünlerden kat ve kat daha fazla satılıyor. Ürünün gün ışığında çekilmiş gerçek fotoğraflarla, her açıdan net görülebilmesi dolayısıyla çok önemli. Eğer yapabiliyorsanız cep telefonunuzla da olsa mutlaka ürünü gün ışığında kameraya çekip videosunu da yükleyin Fotoğraf seçerken çok küçük veya çok büyük boyutta fotoğraflar seçmemeye özen gösterin.
N11.com her gün milyonlarca ziyaret almaktadır. Bunun büyük kısmı Google üzerinden gelmekte; diğer kısım da doğrudan n11.com’u ziyaret etmekte ve aradığı ürünün adını n11 arama bölümüne yazmaktadır. N11, arama yapan kullanıcıya binlerce sonuç gösterir. Kullanıcıların büyük kısmı tam bu noktada arama sonuçlarında sol tarafta bulunan filtrelerdeki seçeneklere tıklayarak sonuçları azaltmaya çalışır. Bu yüzden herkesin okuduğunda anlayabileceği basit seçenek bilgileri girmeniz gerekiyor.
İnternette kargo bedava olarak satılan ürünler diğer ürünlere kıyasla %85 daha fazla satılıyor. İnsanlar ne kadar ödeyeceklerini umursamıyorlar, az bile olsa, kargo parası onlara ek bir maliyetmiş gibi geliyor ve mümkün olduğunca ödemekten kaçınıyorlar. Siz de ürünlerinizi mutlaka kargo bedava olarak sergileyin. N11.com’un zaten birçok kargo şirketiyle anlaşması var ve birçok kargoyu 5,50 liradan başlayan fiyatlar ile göndermek üzere anlaşmaları bulunuyor.
N11 de Başarılı Mağaza Nasıl Olunur?
Müşterilerinizin İnternet’ten sipariş vermesinin sebebi işlerini zahmetsizce, kolayca ve hızlıca tamamlamak istemeleridir. Ürününüzü mutlaka aynı gün kargolamaya çalışın. Çünkü, aynı gün kargo seçeneği olan ürünler diğer ürünlere oranla daha çok satılıyor. Ayrıca, yine ürün arama sonucu sayfasındaki filtrelerden birisi “Hızlı Kargo” filtresi. Müşteriler bu filtreyi seçtiklerinde sizin de çıkan sonuçlar içinde olmanız çok önemli. Dikkat etmeniz gereken diğer bir husus ise, eğer bir ürünü gönderme süreniz 3 gün ise ürün sayfasında bunu mutlaka dürüstçe yazmaktır. Çünkü ilan detaylarında yazan sürede göndermezseniz n11 mağaza puanınız düşecektir Ürün açıklamanıza “saat 14:00’e kadar gelen siparişleriniz aynı gün kargoya verilir” gibi bir şart yazmaktan çekinmeyin.
N11 de Başarılı Mağaza Nasıl Olunur?
Müşteriler bir ürün satın almadan önce her zaman soru sorarlar. Dükkanınıza gelen müşterin büyük kısmı ilgilendikleri ürünle alakalı size veya satış görevlisine renk, beden / numara, model, çeşit, daha ucuzu, başka bir çeşidinin ne zaman geleceği vb. gibi bir çok soru sorar. Bu soruları mümkün olduğu kadar erken cevaplamak sizin mağazanız ve satışlarınız için çok önemlidir. İnsanların akıllarındaki soruları birkaç dakikada hemen cevaplamanız şarttır. Çok nadir durumlar hariç, cevap hızlı gelmediğinde sayfanızdan çıkar ve başka bir dükkanı ziyaret ederler. Sorulara hızlı cevap vermeniz hem müşteri memnuniyetini, hem n11 mağaza puanınızı hem de satış oranınızı arttırır.
N11 de Başarılı Mağaza Nasıl Olunur?
Müşteri yorumları mağaza istikrarı ve yeni müşteri çekmek için çok önemlidir. Kullanıcıların bir çoğu mağaza yorumlarını satış öncesi sonrası incelemekte olup bu durum satış oranızı ve iptal isteği olasılığına net şekilde etki etmektedir. Satış yaptığınız müşterilere kargo ellerine ulaştıktan sonra göndereceğiniz, kişiselleştirilmiş standart bir e-postanız olsun. E-postada üründen memnun olup olmadıklarını, bir sorun olup olmadığını sorun. E-posta gönderme şansınız yoksa sipariş öncesi bilgilendirme amaçlı sipariş sonrası geri bildirim için telefon ile arayabilirsiniz. Eğer bir soru veya sorunları varsa düzeltmek için pozitif yaklaşın. Bu hem sizi çok ilgili ve iyi bir satıcı yapar hem de n11 mağaza puanlarınız ve yorumlarınız hızlıca yükselir.
Başarılı mağaza nedir?
N11’e göre başarılı mağaza, müşterilerden yüksek puan ve iyi yorum toplayan mağaza demek. 5 üzerinden en az 4.5 puanınız olması, N11’de başarılı mağaza olarak kabul edilir.
Siz de N11’de nasıl başarılı mağaza olunur diye merak ediyorsanız gelin, bu püf noktaları sıralayalım. N11’de başarılı mağaza olmak için temel ve basit püf noktalar var. Bunların tamamını uygularsanız 3 ayılık periyot içerisinde başarılı mağaza olabilirsiniz.
Ürün İsimleri

N11.com’da satış yapıyor olsanız da, N11‘e müşterilerin büyük kısmı Google gibi arama motorlarında arama yaparak gelirler. Arama motorları ise sonuç çıkarırken müşteriler de ürün adı arattığından ürün adlarını tararlar. Müşteriye ürün adı içeren sonuçlar gösteren Google’ın, müşteriye sizin ürününüzü göstermesi sizin için dikkat etmeniz gerek bir konudur. Google’da müşterilerin karşısına çıkabilmek için de ürünlerinizi N11’de doğru başlıklar ve isimler belirlemelisiniz.
Eğer sattığınız ürününün garantisi varsa, garanti bilgisi de mutlaka başlığa eklemeniz gereken bir bilgi. Fakat n11’de başlığa yazabileceğiniz karakter sınırı 65’tir; bu nedenle her zaman garanti bilgisini eklemek başlığa sığmayabilir. Bu durumda garanti bilgisinden alt başlık ve ürün açıklamasında bahsetmeniz çok önemli.
Ürün Açıklamaları
Doğru ürün açıklamaları girmemek n11 mağazalarının en sık yaptığı hatalardan biridir. Ürün açıklamaları genelde çok kısa, birkaç satırlık ve soğuk bir dille yazılmış basit bilgilerden ve kalanı da tüm ilanlara yapıştırılan kopya metinlerden oluşuyor. Oysaki bunun yerine, daha samimi, daha esnaf üslubuyla yazılmış güzel ürün açıklamaları, yeterli miktarda samimi bilgi hayal edin. İnternet’teki müşterilerin aslında dükkanınıza gelenlerden bir farkı yok. Mağazanıza giren bir müşteriye gerçekte neler anlatıyorsunuz? Nasıl karşılıyorsunuz? Ürünü satmaya çalışırken neler söylüyor, özelliklerinden nasıl bahsediyorsunuz? Gerçek müşterilerle ne yaptığınızı hatırlayın ve İnternet’teki müşterileriniz için de aynısını yazı ile yapın.Verecekleri cevapları bilmiyorum, ne yazayım, demeyin. Bir müşteri ne sorar, ne öğrenmek ister, en iyi siz biliyorsunuz. Yapmanız gereken tek şey, n11’deki mağazanıza giren insanlara üç beş satır bir şeyler söyleyip kafanızı çevirmemek. Daha samimi, daha esnaf üslubuyla yazılmış, ürünü her açıdan detaylı anlatan bir ürün açıklaması sizi farklı kılacak. Ürün açıklamalarında insanların en çok aradığı teknik özellikleri hemen en tepede yazmayı unutmayın. Ürünün, ölçüsü, ebadı, kilosu, markası, modeli, cinsi, kullanım amacı, kısaca ne işe yaradığı, en önemli özellikleri vb. bilgiler açıklamalarınızda mutlaka bulunması gereken teknik bilgilerdir. Ayrıca ürünlerinizin videosunu çekmeniz ve ürün açıklaması bölümüne ürünü tanıtan bir video yüklemeniz size büyük bir ayrıcalık katacaktır.
Ürün Fotoğrafları

Satış istatistiklerine göre, detaylı fotoğraflı ürünler, fotoğrafsız, detaysız fotoğraf, çözünürlüğü düşük fotoğraflı ürünlerden kat ve kat daha fazla satılıyor. Ürünün gün ışığında çekilmiş gerçek fotoğraflarla, her açıdan net görülebilmesi dolayısıyla çok önemli. Eğer yapabiliyorsanız cep telefonunuzla da olsa mutlaka ürünü gün ışığında kameraya çekip videosunu da yükleyin Fotoğraf seçerken çok küçük veya çok büyük boyutta fotoğraflar seçmemeye özen gösterin.
Ürün Seçenekleri

N11.com her gün milyonlarca ziyaret almaktadır. Bunun büyük kısmı Google üzerinden gelmekte; diğer kısım da doğrudan n11.com’u ziyaret etmekte ve aradığı ürünün adını n11 arama bölümüne yazmaktadır. N11, arama yapan kullanıcıya binlerce sonuç gösterir. Kullanıcıların büyük kısmı tam bu noktada arama sonuçlarında sol tarafta bulunan filtrelerdeki seçeneklere tıklayarak sonuçları azaltmaya çalışır. Bu yüzden herkesin okuduğunda anlayabileceği basit seçenek bilgileri girmeniz gerekiyor.
Kargo Ücreti

İnternette kargo bedava olarak satılan ürünler diğer ürünlere kıyasla %85 daha fazla satılıyor. İnsanlar ne kadar ödeyeceklerini umursamıyorlar, az bile olsa, kargo parası onlara ek bir maliyetmiş gibi geliyor ve mümkün olduğunca ödemekten kaçınıyorlar. Siz de ürünlerinizi mutlaka kargo bedava olarak sergileyin. N11.com’un zaten birçok kargo şirketiyle anlaşması var ve birçok kargoyu 5,50 liradan başlayan fiyatlar ile göndermek üzere anlaşmaları bulunuyor.
Gönderim süresi

Müşterilerinizin İnternet’ten sipariş vermesinin sebebi işlerini zahmetsizce, kolayca ve hızlıca tamamlamak istemeleridir. Ürününüzü mutlaka aynı gün kargolamaya çalışın. Çünkü, aynı gün kargo seçeneği olan ürünler diğer ürünlere oranla daha çok satılıyor. Ayrıca, yine ürün arama sonucu sayfasındaki filtrelerden birisi “Hızlı Kargo” filtresi. Müşteriler bu filtreyi seçtiklerinde sizin de çıkan sonuçlar içinde olmanız çok önemli. Dikkat etmeniz gereken diğer bir husus ise, eğer bir ürünü gönderme süreniz 3 gün ise ürün sayfasında bunu mutlaka dürüstçe yazmaktır. Çünkü ilan detaylarında yazan sürede göndermezseniz n11 mağaza puanınız düşecektir Ürün açıklamanıza “saat 14:00’e kadar gelen siparişleriniz aynı gün kargoya verilir” gibi bir şart yazmaktan çekinmeyin.

Müşteriler bir ürün satın almadan önce her zaman soru sorarlar. Dükkanınıza gelen müşterin büyük kısmı ilgilendikleri ürünle alakalı size veya satış görevlisine renk, beden / numara, model, çeşit, daha ucuzu, başka bir çeşidinin ne zaman geleceği vb. gibi bir çok soru sorar. Bu soruları mümkün olduğu kadar erken cevaplamak sizin mağazanız ve satışlarınız için çok önemlidir. İnsanların akıllarındaki soruları birkaç dakikada hemen cevaplamanız şarttır. Çok nadir durumlar hariç, cevap hızlı gelmediğinde sayfanızdan çıkar ve başka bir dükkanı ziyaret ederler. Sorulara hızlı cevap vermeniz hem müşteri memnuniyetini, hem n11 mağaza puanınızı hem de satış oranınızı arttırır.
Müşteri Yorumları

Müşteri yorumları mağaza istikrarı ve yeni müşteri çekmek için çok önemlidir. Kullanıcıların bir çoğu mağaza yorumlarını satış öncesi sonrası incelemekte olup bu durum satış oranızı ve iptal isteği olasılığına net şekilde etki etmektedir. Satış yaptığınız müşterilere kargo ellerine ulaştıktan sonra göndereceğiniz, kişiselleştirilmiş standart bir e-postanız olsun. E-postada üründen memnun olup olmadıklarını, bir sorun olup olmadığını sorun. E-posta gönderme şansınız yoksa sipariş öncesi bilgilendirme amaçlı sipariş sonrası geri bildirim için telefon ile arayabilirsiniz. Eğer bir soru veya sorunları varsa düzeltmek için pozitif yaklaşın. Bu hem sizi çok ilgili ve iyi bir satıcı yapar hem de n11 mağaza puanlarınız ve yorumlarınız hızlıca yükselir.